hang nak tengok pa?? mai laa~

Jul 18, 2012

cHeritera ekSis ke saraWak

SALAM~~





huhu aku rase da terlewat sgt tok aku menulis entri nie. . .bukan sbb pe, banyak sgt kenangan manis n PAHIT dilalui sepanjang program ini dijalankan. . .huhuhuhu tapi pape pon, team eksis adlah team yg paling  terbaik =)


aku ke sarawak 5hb julai 2012 hingga 10 julai 2012. . .bersama2 deligasi HELA~huhuhu mase nak pi uh, serius aku x tahu urusan domestik mcm ner. . .pergh kelam kabut~~hahahhaa


berlepas dr LCCT pkul 1.30 petang besama izzul n faris. . .sampai Kuching International Airport (KIA) pkul 2.15 petang. . . banyak kali langgor awn berat, so pale aku agak kenening sikit. . . .haha then kiteorang terus ke program perasmian program kat dewan datu merpati jepang, org da mula majlis plak. . . .turut hadir Menteri perumahan sarawak Datuk Amar (ape tah, x hengat) n pengetua KUO, Leftenan Kolenal Prof Dr Samsu Adabi Mamat. . . .habis program perasmian, aku bagy2 kan kumpulan dikir, G9 n finale. . . .pastuh terus gerak balik. . . .umah, besar pulak aiii. . . .sebelah sungai sarawak, bersetentang ngan Dun sarawak yg baru uh n Masjid negeri (bandaraya). . . .




aktiviti yg aku agak suke ialah , program motivasi bersama pelajar2 SK Merpati Jepang. . .budak2 die mmg LINCAH tapi bagus lah, tetap bagy respon walopon tidak diminta buat sedemikian. . . .hahahahah HYPER-ACTIVE lolz. . . .aku sampaikan pening kpale layan, pegang2 kpale n cikgu2 dieorang gelak kan jer. . .hahahahaha agak nyer diorang pk "baru ko tahu selama nie mcm ner emosi kami nak layan dak2 niyh" hahahahahahahah


sampai kepenatan, tertido2 aku. .haha


aktiviti kedua, mase gy lawatan ke sekitar kuching. . . .kiteorang telah melawat Semenggoh Wildlife, Sarawak cultural village, kilang pasu, Dun sarawak, Fort Margerita n dewan bandaraya. . .

~SEMENGGOH WILDLIFE~



~SARAWAK CULTURAL VILLAGE~
mase kat sini, kiteorang berpeluang tgk show tarian etnik sarawak. . . .BEST!!






video







~Dun Sarawak~



~FORT MARGERITA~

mase nie jumpe kubur isteri James Brook, Anne Brooke dan anak lelaki mereka yg meninggal sewaktu berumur 3 tahun. . . .





~KILANG PASU~


huhuhuhu. . . .banyak gy gambar nak letak, tapi memikio kan, sat gy org kate kite nak jaja cerita kat org, so berenti setakat nie jer lah. . . .pape pon, sarawak is the best!!

SEKIAN~
















2 comments:

  1. hahaha..hamboi..gmbar ko dgn kak q je bnyak..ini tidak adil..tidak adil..hahahha:P

    ReplyDelete