hang nak tengok pa?? mai laa~

Nov 22, 2011

persoalan dan perasaan cinta~

Kenapa kita takut cinta. .??
Kenapa cinta pertama (first love) xkan dpat di lupakan. .??
Kenapa susah tok kita lakukan perkara yg sama tok cinta yg lain. .??
Kenapa masih tiada cinta terakhir. .??

Mcm2 yg kita pk kan dalam kepala otak ttg cinta. .
Stiap org “bukan aku jer” mesti akn terbayangkan 2 jalan ; sengsara atau bahagia. .
Kalo bahagia mesti ala2 mcm korea bagai, kenangan manis dan mcm2 lagy lah. .
Time nie lah segala rasa bagaikan manis2 belaka. . .x pernah pon kite nak pk kan ttg sengsara. . .
Cube sejenak kite bayangkan ttg sengsara, bagaimana pahit dan sakit di tinggalkan, di hina, di caci,
Di buang, di khianati dan di curangkan. .mmg teramat sakit. . kalo kite dah iktiraf cinta itu sebagai cinta pertama, hmm lagy2 lah perit dan ada yg sanggup membunuh diri kerana kecewa dan sedih. . kan. .??

Bukan aku jer rasa, rmai lagu manusia kat luar da rasa dan x lupa juga pada yg dah arwah. . .rasa2nya patut kah kite hukum CINTA itu, dgn menidakkan haknya pada org lain. .?? adkah relevan kalau kite menghalang CINTA itu drpd di berikan pada org yg menyayangi kite?? Tapi trpikir plak adkah org yg syg kite tuh bnar2 syang pada kita. . .?? 

bile kite x leh nak bagy 100% cinta tersebut kita balik yg di persalahkan dan kita akan ditanya dengan plbagai soklan yg mmbuatkan kiter x ley nak jawab antaranya “ kenapa awk x ley syang sy mcm ner awk sygkan cinta pertama awk. . .??” adakalanya kite akan marah dengan soklan begitu dan terus ‘endcall” dan xkan angkat kol die. . . .??

!!. . . .mmg kite akan marah. . . .sbb CINTA lah kite jadik mcm nie, kerana KASIH lah kite abaikan dan menidakkan yg lain, kerana SENGSARA Lah kite rasa takut bercinta dan kerana PENGALAMAN lah kite akan sentiasa berhati2. . .walau mcm ner pon kite sayangkan seseorang, bagy sy perlu sedikit perasaan BENCI tok dia supaya bila kita DI TINGGALKAN samada “tinggal hidup” atau “tinggal mati” kita xkan terlampau sengsara. . .die mngkin x rasa apa2 sbb die yg ungkapkan, tapi kite yg terima ungkapan, ada dia akan rasa mcm ner kite rase. . .?? selalu sgt org akan buat alasan “kalau awk da x sygkan sy, awk lepaskan lah sy” atau “mgkin kita da x sehaluan lagy, so kita pisah lah yer”. . . .teramat sakit hati kalau terima ayat tersebut. . .mcm *&&%%$^&*&. . . .geram kan. . .?? kalo die mgkin sehari due je nangis tapi kte mungkin ade yg sampai bertahun2 tok bukak kan hati tok org lain. . . .

Bukan sy nak herdik, peril atau hina mana2 pihak, tapi hanya sekadar meluahkan apa yg di rasa di hati dan mengaitkan nya ngan reality. . . .k pk2 kan dan selamat beramal =)

No comments:

Post a Comment