hang nak tengok pa?? mai laa~

Jan 29, 2012

cHeritakU ==> opKim saWah sempaDan, Tg KaraNg (paRt 1)

salam =)

27 feb 2012 ==> hari nie aku b'tolak dr ukm ke kampung sawah sempadan, tanjung karang, selangor. . .huhuhu dlam hati mmg da gembira dah. . .mase otw pi uh, hmm terdetik gak dlm hati aku "i'm not 'belong' here". . .aku terpikir mcm tuh sbb mase perkampungan aku sakit hati giler ngan ketua program n ketua unit program aku tuh. . .bajet jer~~~ hahahahaha

sesampai jer, kami di bahagikan kepada keluarga2 angkat memasing. . .aku dapat ngan family En. Ratijan bersama dgn izzulhanif, shah dan fareez. . .huhu 4 org satu umah, mmg sblum pi umah dieorg, mmg da trpikir dah wah sty besar umah nyer sbb 4 org sekali satu umah. . .En. Ratijan nie kami paggil pak cik atau wak. . .org jawa tuh. . .huhu anak nyer ade 3, semua lelaki nama nya zulfadhli, zulhairi dan zulhakimi. . .umahnyer ok lah, mcm umah kampung, umah papan ngan bilik air kat luar n tandas kat hujung dunia. . .hahahahahahaha lupe nak cer, kampung nie kubu kuat PAS. . .haha saje juz info~~ mase sesampai jer aku dah wat "hal". . .hahahahha mmg sgt kelakar. . .aku jejalan kat luar umah, then nampak ade ikan haruan besar kot kat atas tanah. .pas2, aku bawak ikan uh pergy masuk dlm terusan balik. . .naik jer atas umah aku citer ngan mak cik, then mak cik uh cakap " laa ai, ikan tuh tok di buat lauk malam nanti. . .hmm xpe lah". . . .hahahha sengal giler wei. . .







aku sesampai jer, bende pertama aku carik luu haa mmg lah tandas ngan bilik air. . .pergh mmg tepat tekaan aku. . .ngee~~ ngan tandas yg mcm ala2 dlm citer antu kak limah uh n bilik air kat tepi sawan ngan pelbagai bentuk lubang di dinding, haaaa mmg "syok" laa mandi kan. . .tapi walo pon mcm tuh, mmg best. . .!!! best giler!! huhu air kolah sejuk, umah papan selesa n umah di kelilingi dek sawah padi. . .mmg cantik

  

mase petang uh sampai, kiteorg jadik mcm org jakun skjap. . .permandangan kat kampung uh SANGAT cntik especially mase waktu petang. . . .ngan matahari terbenam, padi yg baru nak naik, anak2 kampung pulang dr sekolah n bangau berterbangan, perghh seriously mmg sangat sangat memukau pandangan. . .kiteorg sesampai jer terus gy jejalan, pusing kampung. . . .MMG CANTIK. . .pas nie, nak datang lagy~~!!!! huhuhuhu





program malam , ceramah agama kat masjid berkisar ttg "anak anugerah Allah" dan kemudian balik umah. . .sblom tido, wak buatkan kami satey ayam. . .huhuhuhu untung giler~~ tapi sayang, aku x ley mkan ayam. . .huaa huaa huaa. . .lepas borak ngan wak sekejap, kami pon tido. . . . . =)


28 Feb 2012 ==> bangun pepagi, huhuhuhu sejuuukk gilerr. . .tambahan pulak mandi air kolah. . .huh. . .mmg terbaik~~!! huhu pagi2, suasana hening kat kampung mmg cantik n indah. . .see, betol x betol. . .hahaha


program hari seharian bersama budak sekolah. . . .mcm2 program n LDK kiteorg buat as a fasi. . .aku mase nie jadik runner fasi. . .layan budak2 sekolah huhu mmg best n "mencabar". . .hahahhaha budak2 nyer sporting giler. . . .







          => target UPSR, 5C. . .haha pon boley




           => zulhairi (adk angkat aku)          => LDK



sekolah yg kami pergy nie name nyer  SK Sawah Sempadan. . .sekolah die ermm bukan nak kutuk tapi mmg x lawa, xde bangunan baru n sebijik mcm sekolah aku dulu, SK Masjid Baru sblum renovate. . .xtahu lah atas alasan ape skolah nyer xde pembangunan baru, mybe sbb kwsan PAS kot. . .hahahahhahahaha tapi sekolah nie sgt special yg xde kat tempat lain sbb sekolah nie di kelilingi bendang. . . .mmg cantik. . .x caye?? cer tengok gambar. . .hahahaha







pkul 2.00 pm, start latihan tok malam persembahan (malam hari nie). . .aku di tugaskan sebagai ketua kebudayaan. . .hahahahaha nampak x nampak. . .aku bawak 3 tarian, dikir barat n boria. . . it's unexpected n beyound of my expectation!!!! budak2 skolah nie walopon jauh dr bandar tp alhamdulillah x kolot, means kalo di beri kumpulan menari samada lelaki atau perempuan, semua kan menari n tunjukkan komitmen. . .ini mmg di luar jangkaan dan lagy satu dieorg cepat egt n tangkap step. . . .huhuhuhu mmg aku HAPPY sgt ajar dieorg suma. . . .x banyak ragam n baik je. . .serously. . . .budak2 die mmg terbaik~~!! huhuhuhu latihan habis kol 5.00 pm. . . .aku balik umah terus tidooooooo. . .xde bnyak hal. . . .hahahhaa penat giler. . .

malam, maghrib kami berada di surau blok D utara tok bertahlil dan makan nasi ambeng beramai2 dalam talam. . .1st time mkan mcm nie, n ini mmg pengalaman yg sgt berharga. . . .banyak kot mkanan uh, mmg x habis kalo mkan 8 org siap kna tapau lagy. . .huhuhu




                      => nasi ambeng          => ngan mak angkat sy =)




habis je mkan, terus bergegas ke balayraya blok K, tok malam persembahan. . .huhuhu mlam tuh simple jee, pkai baju t-shirt, suar tracksuit n bawak kain pelekat @ kain batik. . .huhuhu persembahan budak2 sekolah ade 4. . . .alhamdulillah semua bdak2 nie dgr kate. . . .n malam kebudayaan uh menjadi malam yg terbaik, terindah dan pengalaman berharga wat aku. . .yang paling best, bile ade pelajar yg ucap " terima kasih abg". . .huhuhuhuhuhuhu mmg rasa sgt di hargai =)


            => muka2 ceria peserta persembahan. . .terbaikkkk

               => pembantu sy, nikmatullah, sheba n amalina@gebu




            => egt, kuda kepang ade kat johor je ke. . .hahahhaa

habis je mlam persembahan, tok ketua minx kami sertai org kampung meronda kampung. . . .kampung uh bukan x tenteram di sebabkan org, tp di sebabkan "bukan org". . .huhuhuhu xnak lah cerita lebey. . .kami balik ke rumah kol 2.00 pagy. . .balik jer ape lagy, terus zZzZzZzZz. . .huhuhuhuhu =)


29 Feb 2012 ==> pagy nie mcm biasa, nasi lemak, satey n kuih muih. . .huhuhuhu kami bersiap2 tok ke sekolah. . .pagy nie ade sukaneka bersama pelajar sekolah n org kampung. . .antara acaranya ialah lukisan anak sy paling cantik, gula dlm tepung, tarik tali dan musical chair. . .seronok bile tgk dieorg main. . . .huhuhuhu




lepas sukaneka, kami di bahagi2kn kepada beberapa kumpulan tok bersihkan surau dan masjid. . .huhuhu then, pkol 2.30 ptg, packing tok balik, majlis penutupan oleh pengetua kolej n then bergambar. . . .mmg agak syahdu jgak lah, nak tinggalkan org2 yg kite da knal n x tahu lah lagy bile nka jumpe pas nie. . .insyaAllah, ada umur yang panjang dan kelapangan, kita jumpa lagy. . . .











so, nie je lah sedikit pengalaman tok di share n niat di hati bukan tok jaja cerita sendiri sampai hilang privasi, tidaak. . .tapi hanya tok sisipan kenangan waktu tua nanti, at least ade jgak bende yg kite ley bangga ngn cucu cicit kite n tok kite egt kenangan nie sampai bila2~~~~ wassalam









1 comment: